הפחתת לחץ באמצעות מודעות קשובה (מיינדפולנס)

: ,

קורס אימון מוחי במיינדפולנס בגישת MBSR

סדנה והשתלמות בת עשרה מפגשים בה נלמד לפתח ולטפח קשיבות (mindfulness) בחיי היומיום ובמדיטציה. בקורס נכיר ונתרגל יחד טכניקות מיקוד והתבוננות שמסייעים בהרגעת הגוף, השקטת התודעה, חיזוק היציבות הנפשית ושיפור ההתמודדות עם מה שהחיים מביאים. הסדנה בנויה על פי מודל MBSR, הפחתת מתחים באמצעות מיינדפולנס, שפותח ונחקר מדעית בארה"ב ובאנגליה ונמצא כעוזר להתמודדות עם מתח, חרדה, כאב כרוני ודכאון.

הסדנה תחל במפגש מבוא בן שלוש שעות שיעסוק בתגליות החדשות מתחום חקר המוח. המפגשים יועברו על ידי חברי הסגל של מרכז מודע למודעות, מדע וחברה ובהם יינתן רקע מדעי אקדמי על ההשפעה שיש למיינדפולנס על המוח האנושי. רקע זה יהווה תשתית והבנה מעמיקים ויאפשר למשתתפים להפיק את המירב מהקורס.

 

מה כולל הקורס?

30 שעות לימוד: מפגש בני שלוש שעות בנושא חקר המוח, 8 מפגשים בני שעתיים וחצי ללימוד המיינדפולנס ומפגש חד-פעמי הנמשך שש שעות, המאפשר תרגול רצוף של כל הנלמד במהלך הקורס.

פרט למפגש הראשון, כל שעור יכלול תרגול מונחה בישיבה על כסא, או בשכיבה על מזרון (למי שיכול ורוצה). כמו כן כל שעור יכלול הרצאה (קצרה) ושיחה פתוחה.

יינתנו תרגילים לבית, חוברת והקלטות שמע עם הנחיות.

יש להקדיש בכל יום 45-30 דקות לתרגול ביתי.

קבוצה של 20-15 משתתפים.

 

למי מיועד הקורס

הקורס פתוח לציבור הרחב. קבלה לקורס מותנית בראיון אישי טלפוני ומילוי טופס פרטים אישיים. הטפסים והראיונות יישמרו באופן סודי ומטרתם לוודא התאמה של המשתתפים לתכני הלימוד.

 

מנחי הקורס

המנחים והמנחות הוכשרו על ידי מכון מודע ואוניברסיטת בנגור בבריטניה, והם בעלי תארים מתקדמים בתחומים רלוונטיים, הכשרה ונסיון בהוראת מיינדפולנס, ומביאים איתם ניסיון חיים וניסיון מקצועי רב. הקורסים מלווים מקצועית ע"י ד"ר אסף פדרמן.

הדפדפן שלכם מיושן!

אנא עדכנו את הדפדפן שלכם על מנת לצפות באתר זה באופן תקין.
הורידו מכאן את אחת הגירסאות האחרונות של הדפדפנים:
  • Microsoft Edge Google Chrome Firefox Browser Opera Browser