תן לי לשמוע את צעדיך היחפים

- מדינה: יפן 2021
- במאי: ריהו קודו
- שחקנים: יון פובקי, קהו איטו, משהירו קומוטו
אקי-נו: קולנוע יפני
נאומי, סטודנט שנשר ממסגרות, מאמין רק במה שהוא נוגע בו ועדיין מתקשה לגעת באנשים מסביבו. הוא מתחבר עם מאקי, בחור צעיר ונטול דאגות שגר עם אישה עיוורת בשם מידורי. מידורי תמיד חלמה על מסע גדול בעולם והיחשפות למקומות חדשים. כאשר מידורי נופלת למשכב, נאומי ומאקי יוצאים למסע דמיוני עבורה – בעודם שולחים לה הקלטות אודיו של טיולים שלהם בארצות רחוקות. במהלך המסע הקולי הארוך ומבלי לצאת כמעט מהעיר, נאומי ומאקי מתקרבים זה לזה באינטימיות גוברת שהשניים אינם מסוגלים לממש.
128 דקות, יפנית תרגום לעברית.
אקי-נו: קולנוע יפני
בחודשים לאחר דעיכת גלי הקורונה וחידוש פעילות הקולנוע ברחבי העולם, עלו על מסכי הקולנוע סרטים רבים שסיפקו לקהל אסקפיזם – סרטים אופטימיים, נטולי טרגדיות ושאין בהם צרות היום-יום ובוודאי ללא אזכור למגיפה. אל הקולנוע היפני, הטרנד הסכריני הזה לא הגיע.
כהרגלם, הבמאיות והבמאים היפנים מסתכלים על החיים בישירות, בספקטרום רחב של טרגדיות ושמחות, מכשולים והתגברות עליהם, מתחתיות העצב ועד מרומי השמחה. באופן דומה, המהדורה השביעית של פסטיבל אקי-נו לא מפנה עורף לקשיים והאתגרים שהחיים מספקים לתושבי מדינת האיים.
תחושת האובדן שחווה העולם בשלוש השנים האחרונות נוכחת לאורך רבים מהסרטים – אובדן אנושי והתמודדות עם המוות הם נושאים מרכזיים בקולנוע היפני העכשווי. הם נוכחים בסרט הפתיחה "חיי אהבה" שהוקרן בהצלחה בפסטיבל ונציה לפני מספר חודשים. סרטו של קוג'י פוקאדה – מהבמאים הקבועים בפסטיבל ("הרמוניום", "נערה נעדרת") -מתמודד עם האובדן שחווה משפחה והכוחות הנדרשים בכדי להמשיך הלאה. "תוכנית 75" מסתכל על הקשיים במדיניות הרווחה של המדינה המזדקנת ומציג עתיד דיסטופי וחשוך של חברה חסרת חמלה. ב"תן לי לשמוע את צעדיך היחפים", שני גברים צעירים יוצרים מסע דמיוני כדי לשמח אישה עיוורת, בעוד אינם מסוגלים בעצמם לממש את רגשותיהם זה לזה ו"100 פרחים" העוסק בהתמודדות בחור צעיר עם הדמנציה של אמו. בסרטים אלו ממשיך הקולנוע היפני לייצר עוצמות רגשיות באיפוק ובעידון האופייניים לו.
תעשיית הקולנוע היפני קנתה לעצמה נוכחות של קבע בפסטיבלים הבינלאומיים הגדולים בזכות סגנון ייחודי ומקורי. בשנים האחרונות יוצרים יפנים זוכים בפרסים בולטים ובהם גם פרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בשנת 2022 עבור "הנהגת של מר יוסוקה", שפתח את הפסטיבל בשנה שעברה. כמו בקולינריה, בארכיטקטורה, בעיצוב, במחול – התרבות היפנית מצליחה לייצר גם בקולנוע סגנון ייחודי משלה, שונה מכל סגנון אחר, הנשען על מסורת קולנועית של מעל 120 שנים, ומהדורה הזו של "אקי-נו" היא הזדמנות נוספת ליהנות ממנו.